همه چیز درباره ویروس کرونا جدید سال ۱۴۰۳ با نام «فلیرت» سفر زوج استرالیایی با خودروی ۱۰۰ ساله به ایران آغاز عملیات بازگشت زائران خراسانی از اول تیرماه خواهد بود اعترافات پسر ۱۷ ساله در مشهد که از سر خشم و غرور آدم کشت + عکس نحوه محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به همسر و فرزندانی که تحت تکفل بازنشسته هستند تعلق می‌گیرد علت مرگ «ریشا» شیر باغ وحش مشهد مشخص شد | بیانیه مشترک دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٢۴ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | بارش باران و کاهش دما از فردا قول مساعد وزیر کار: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون برنامه هفتم انجام می‌شود بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از ۱۰ هزار زائرخراسانی از فرودگاه مشهد راهی سرزمین وحی می‌شوند احکام حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان تامین اجتماعی صادر شد + لینک سامانه پیش‌بینی تداوم رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۸ دلیل یائسگی زودرس‌ در زنان | راهکارهای درمان یائسگی در جوان‌‌ها تناقض واقعیت با چهره افراد در مجازی! کودک درونت را در آغوش بگیر پاسخگویی به ۱۰۲ هزار تماس مردمی در سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی خراسان رضوی طی سال گذشته جزئیاتی جدید از گازگرفتگی و فوت یک مادر و پسر در مشهد فست‌فود‌های کیلویی مشهد، از رشد قارچ گونه تا تخلفات صنفی چطور از شر شنبه‌های بی حوصلگی خلاص شویم؟
سرخط خبرها

گفتگو | تبعات نداشتن بیمه شخص ثالث (قسمت دوم)

  • کد خبر: ۱۲۱۷۰۵
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
گفتگو | تبعات نداشتن بیمه شخص ثالث (قسمت دوم)
محمدعلی بخشی‌زاده، کارشناس رسمی دادگستری در امور بیمه در بخش دوم به سؤالات شهروندان درباره بیمه شخص ثالث پاسخ می‌دهد. شرح گفتگو با وی را در ادامه می‌خوانید.

فرزانه عمادی | شهرآرانیوز - بیمه شخص ثالث برای جبران خسارت‌های ایجاد شده دو نوع پوشش جانی و مالی را برای بیمه‌نامه در نظر گرفته است تا در صورت وقوع حادثه، ریسک جبران خطرات و خسارت‌های ایجاد شده به بیمه‌گر منتقل شود. اما در بعضی از تصادفات رانندگی شاهد صحنه‌سازی‌هایی هستیم که رانندگان قصد دارند برای دریافت خسارت از بیمه‌گر، تصادف‌های ساختگی را نمایش دهند. براساس قانون اگر مشخص شود که این اشخاص صحنه تصادف را به صورت نمایشی بازی کرده‌اند، به حبس محکوم خواهند شد. همچنین این افراد علاوه بر حبس باید دو برابر خسارت وارد شده را به عنوان جریمه پرداخت کنند. محمدعلی بخشی‌زاده، کارشناس رسمی دادگستری در امور بیمه در بخش دوم به سؤالات شهروندان درباره بیمه شخص ثالث پاسخ می‌دهد. شرح گفتگو با وی را در ادامه می‌خوانید.

آیا بیمه شخص ثالث تنها خسارتی که بین دو وسیله نقلیه ایجاد می‌شود را پوشش می‌دهد؟ در صورت تصادف با عابر پیاده استفاده از بیمه شخص ثالث امکان‌پذیر است؟

به طور کلی بیمه شخص ثالث هر مال و هر خسارتی را طبق قانون بیمه در بر می‌گیرد؛ بنابراین چنانچه وسیله نقلیه با عابر پیاده تصادف کند، اموالی که همراه عابر پیاده دچار خسارت شده باشد را هم پوشش می‌دهد و جبران خسارت می‌کند.

چنانچه براثر تصادف وسیله نقلیه، اموال داخل مغازه، دچار آسیب شود بیمه شخص ثالث جبران خسارت می‌کند؟

چنانچه اتومبیلی با برخورد به مغازه سبب آسیب به اموال داخل مغازه شود مشمول بند ب ماده یک قانون بیمه اجباری شخص ثالث شده و تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل وصول است.

در چه تصادفاتی طرفین حادثه نیاز به ارائه کروکی از سوی کارشناس برای جبران خسارت به بیمه ندارند؟

چنانچه حادثه صرفا مالی بوده و طرفین حادثه اختلافی نداشته باشند و همچنین طرفین در زمان بروز حادثه دارای بیمه‌نامه معتبر باشند و در مواردی که خسارت وارده و مورد مطالبه زیان‌دیده حداکثر تا سقف تعهد مالی بیمه اجباری مسبب حادثه باشد و تعداد خودرو زیان دیده یک دستگاه باشد ارائه کروکی صحنه تصادف الزامی نیست.

آیا در صورت تصادف و استفاده از بیمه شخص ثالث همه تخفیفات بیمه‌ای از بین می‌رود؟

در قانون جدید، بیمه‌نامه شخص ثالث با هر بار استفاده، تمام تخفیفات به یک‌باره از بین نمی‌رود؛ بلکه کاهش تخفیف به صورت پلکانی است. برخلاف قانون قبلی که با هر بار تصادف و استفاده از بیمه‌نامه، تخفیف عدم خسارت از بین می‌رفت و تخفیف صفر درصد در بیمه شخص ثالث لحاظ می‌شد.

چنانچه شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه درخواستی بیمه‌گذار را به‌موقع صادر نکنند قانونا چه عواقبی در انتظار شرکت بیمه خواهد بود؟

در قانون جدید اگر مدارک ارائه شده بیمه‌گذار کافی باشد، اما شرکت بیمه از پرداخت خسارت سرپیچی کند یا دیر اقدام به پرداخت خسارت کند، جریمه در انتظار شرکت می‌باشد. از طرفی شرکت بیمه ملزم است تمامی خسارت را به طور کامل به بیمه‌گذار خود پرداخت کند.


گفتگو | تبعات نداشتن بیمه شخص ثالث چیست؟ (قسمت اول)


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->